מאמרים ומידע

רגע לפני שרצים לאבחון לבעיית קשב וריכוז

  • הורים שמרגישים שהילד מפוזר.
  • דוחה משימות או שקשה לו לעקוב אחרי מה שדורשים ממנו.
  • המורה או הגננת פנו אליכם שקיימים תסמינים.
  • הילד לא יכול לשבת בריכוז בכיתה ומרבה להציק להפריע.
  • לא נשמע להוראות ומגלים תסמינים שגורמים לשינויים התנהגותיים בילד.

 

זה הזמן לפני תחילת הלימודים לבדוק

 

מס נקודות לפני שרצים לעשות אבחון:

ראשית יש לפסול בתחילה מצבים רפואיים מסוימים, שדומים לתופעה של ADHD,ADD.
הרבה פעמיים נוצר בלבול בין בעיות בריאותיות לבין הפרעת קשב וריכוז ולכן יש לשלול שקיימים
בעיות נוספות מלבד הפרעת קשב וריכוז.

לדוגמא: תסמינים אשר קשורים לאלרגיה כמו נזלת, ליחה מוגברת, זיהומים באוזניים, נפיחות באזור הפנים, דלקת שקדים, בעיות עיכול, ריח רע מהפה, אסטמה, כאבי ראש, אנמיה וכו'..

בעיית ראיה – יש מצבים שהילד לא רואה מהלוח ,לא מספיק להעתיק ולכן מתחיל להפריע ולשבת רגוע. ולכן זה מגיע למצב שהמורה מעירה מענישה ופונה להורים שהילד מפריע בשיעור. לכן חשוב לוודא שילד עבר בדיקת ראיה לפני שכועסים ושופטים את המעשה.

בדיקת שמיעה – כמה פעמיים אנחנו ההורים לא שומעים בצורה ברורה את מה שמבקשים מאיתנו או שמענו חלקית, תארו לכם שהילד שלכם לא שומע את ההוראות של המורה או פספס מילה אחת או שתיים וכבר איבד את הריכוז. במידה והילד יושב רחוק מהמורה אין סיכוי שישמע את ההוראות בצורה ברורה. לכן חשוב שהמורה פונה אליכם או שהילד מקבל הערה מהמורה לפני שאנחנו כועסים על הילד

חשוב לברר עם הילד האם שומע את ההוראות של המורה מהמקום שהוא יושב, במידה ומתקשה
לעקוב לאחר ההוראות חשוב לקבוע בדיקת שמיעה כדי לשלול בעיית השמיעה.

בעיות רגשיות – יש בעיות שמשפיעות על הילד
כמו: במצבים חברתיים, ההורים פרודים או גרושים, דימוי עצמי נמוך שמפריעים על הילד בהתמודדות היום יומית שמקשה עליו להתנהל בצורה רגועה בגן/ בכיתה להקשיב ולעקוב למה שנדרש ממנו.

חשוב לשתף את המורה או הגננת במידה וההורים עוברים בשבר בבית לא להיכנס ללחץ שהילד לא מתנהג כפי שאתם מצפים אפשר לפתור את זה ע"י הדרכת הורים, לקבל הנחיות איך להעצים את הילד ולתת לו ביטחון שאתם סומכים עליו .

ורד שייך, מאמנת אישית